Pulmoner hipertansiyon özellikle nefes darlığından dolayı insanın yaşam kalitesini ciddi düzeyde bozan bir hastalıktır. Ancak yeni ilaçlar, tedavi yöntemleri ve bunlara iyi uyulduğu takdirde yaşam kalitesini yükseltmek mümkündür. Hastalarımızın tedaviye uyumları da başarıyı çok arttırır. Hastalarımız tedaviye uyum ve başarıyı artırmak için özellikle  pulmoner basıncı yükseltecek durumlardan kaçınmaları gerekir. Bunlar;

1. Yüksek rakımda yaşamamaları gerekir. Eğer böyle bir durum söz konusu mutlaka deniz seviyesinde yerleşmelerigerekiyor ki oksijensizlik en aza insin.

2. Beslenme önemli, Eğer tuzdan fazla besleniliyorsa veya aşırı bir sıvı tüketimi varsa bu hastanın kalbini zorlayacaktır

3. PH hastalarında enfeksiyon riski yüksektir. Üstelik her enfeksiyon hhastanın klinik durumunu kötüleştirecektir. Bu nedenle de enfeksiyonlardan korunmaya dikkat göstermeleri gerekiyor. Bunun için düzenli aşılarını yaptırmaları lazım ve her sene mutlaka kışa girerken yani sonbahar döneminde grip aşıları olmaları gerekiyor. Bu durum COVID için de geçerlidir. maske, mesafe ve aşı mutlaka uygulanmalıdır.

4. Aşırı yüksek uçuşlar da hastalarda oksijensizliği artıracak ve risk yaratacaktır. Bu nedenle hastalarımız herhangi bir nedenle uçağa binecekleri durumda mutlaka hekimlerine danışmanları ve 8000 feet in üzerindeki uçuşlardan kaçınmaları gerekiyor.

5. İlaçların düzgün, hekimlerinin önerdiği şekilde kullanılması son derece önemli.

6.  Gebelik ciddi PH hastalarında çok riskli oduğundan hastalarımız gebe kalmamak için ciddi bir şekilde korunmalıdır. Tercihan iki farklı korunma yöntemi mutlaka birlikte kullanmalıdır.

7. PAH hastalarında hiçbir bitkisel ürünün faydası yoktur hatta tam tersi zararlı olabilir. Özellikle sarı kantoron bu hastalarda ölümcül olabiliyor, hiç bir bitkisel ürün, hatta ozon uygulaması PAH hastalarında uygulanmamalıdır.

8. PH hastaların egzersizden fayda görmektedir, ancak hekiminin mutlaka çizdiği sınırlar içerisinde egzersizini yapması gerekmektedir.